میغان روستای زیبایی ها

میغان روستای زیبایی ها

به نام خالق یکتا
میغان از روستا های بسیار کهن و دیرینه شهرستان شاهرود ، بخش بسطام و بزرگترین روستای دشت بسطام از هر نظر می باشد. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و باغداری و دامپروری است .برگزاری پرشور مراسم عزاداری در ماه محرم به ویژه سینه زنی مشهور « دوره » آنها هر شخصی که یکبار آن را دیده باشد به سوی خود می کشاند.

این روستا حدود 100 شهید در عرصه های متعدد انقلاب اسلامی تقدیم نموده که افتخاری جاودانه و ابدی برای آن ها به ارمغان آورده اند.

خرقان که به شیخ و بس مریدش نازد
بسطام به شکوه بایزیدش نازد
در وسعت این دشت پر از راز و نیاز
میغان به صفای صد شهیدش نازد

نویسندگان

بیست و پنجمین دوره مسابقه های قرآن کریم روستائیان و عشایر استان،در روستای میغان.

به گزارشگروه استان های از سمنان ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرانی ویژه روستائیان و عشایر استان به مناسبت دهه فجر و معرفی نفرات برتر خبر داد .

حجت الاسلام والمسلین میرزائیان گفت: این دوره از مسابقات با شرکت 112 نفر از برادران و خواهران روستایی و عشایر و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، بانک کشاورزی ، سپاه ، بسیج،سازمان تعاون روستائی ، امور عشار ، آموزطش و پرورش، دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد و... در روستای میغان شهرستان شاهرود برگزارشد .



وی افزود: در این دوره از مسابقات دربخش برادران و در رشته حفظ کل محمد حسن خلیلی ، حفظ 15 جزء ابوالفضل مهدی فر ، قرائت سید یوسف حسینی و در بخش خواهران رشته مفاهیم سرکار خانم عصمت محمدی، حفظ کل سمیه جعفری و حفظ 15 جزء زهرا جعفری ( خواهران روشندل )حائز رتبه اول شدند .

حجت الاسلام والمسلین میرزائیان بیان کرد: نفرات برتر این دوره به مسابقات کشوری که 21-19 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می شود اعزام خواهند شد .

در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات که با شرکت قاری روشندل برجسته کشوری حاج احمد دباغ برگزار شد ، علاوه بر تقدیر از نفرات برتر هر رشته ، از تعداد 25 نفر از برتریرین های روستایی و عشایری در زمینه های کشاورزی، فرهنگی ، عقیدتی ، علمی ، ورزشی و.... نیز تجلیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

REZA MAHDAVI

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی