میغان روستای زیبایی ها

میغان روستای زیبایی ها

به نام خالق یکتا
میغان از روستا های بسیار کهن و دیرینه شهرستان شاهرود ، بخش بسطام و بزرگترین روستای دشت بسطام از هر نظر می باشد. شغل اکثر مردم این روستا کشاورزی و باغداری و دامپروری است .برگزاری پرشور مراسم عزاداری در ماه محرم به ویژه سینه زنی مشهور « دوره » آنها هر شخصی که یکبار آن را دیده باشد به سوی خود می کشاند.

این روستا حدود 100 شهید در عرصه های متعدد انقلاب اسلامی تقدیم نموده که افتخاری جاودانه و ابدی برای آن ها به ارمغان آورده اند.

خرقان که به شیخ و بس مریدش نازد
بسطام به شکوه بایزیدش نازد
در وسعت این دشت پر از راز و نیاز
میغان به صفای صد شهیدش نازد

نویسندگان

سی و دومین سالگرد یادواره 96 شهید گلگون کفن روستای شهید پرور میغان برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم یادواره شهدای میغان با اشاره به شخصیت و جایگاه والای شهدا در نزد خداوند اظهار کرد: حضور در جمع خانواده های شهدا توفیقی است که خداوند به ما عنایت کرده است.

وی گفت: در زمان قبل از انقلاب و در دوره انقلاب  و در عرصه 8 سال جنگ تحمیلی مردم شریف میغان در صحنه های مختلف این مرز و بوم حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مجاهدت های جوانان میغان در دوران 8 سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: روستای میغان افتخار دارد که 96 شهید گلگون کفن را تقدیم این انقلاب کرده است که در سطح کشور بالاترین آمار شهدا را در بین روستاها دارد.

وی به رهنمود های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت پاسداشت نام و یاد شهدا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: " زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" به همین دلیل حضور در مجلس شهدا توفیقی است که خداوند متعال آن را به بندگان خاص خود عنایت می کند.  

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به میلاد حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی دو عالم اشاره کرد و افزود: خداوند، عالم بشریت را به نعمت حضرت زهرا(س) منتعم کرده که هدیه ای هستند که برای بشریت تا قیامت منفعت دارد.

وی گفت: روز 12 فروردین که روز تشکیل جمهوری اسلامی ایران است با پشتیبانی مردم و به دست امام خمینی که از فرزندان حضرت زهرا(س) است شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که دنیا را زیر و رو کرد و ابعاد مختلف این انقلاب  هم در داخل و هم در عرصه بین الملل بسیار تاثیرگذار بوده است.  

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب ایران ابرقدرتهای جهانی دنیا را به دو قطب غرب و شرق تقسیم و دین را از زندگی بشر کاملا حذف کرده بودند که انقلاب اسلامی ایران معادلات پوچ آنها را بهم زد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: به فرموده حضرت امام خمینی(ره) اگر غرب و جهان سرمایه داری بخواهند با ما درگیر شوند ما با تمام دنیای آنها درگیر می شویم به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران به پایگاهی برای مبارزه با مستکبرین تبدیل شده است.

وی افزود: ما شهدا را تقدیم اسلام کردیم زیرا انقلاب ایران انقلابی است که اسلام را حفظ خواهد کرد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران برابر با پیروزی اسلام در جهان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: شهدا کسانی بودند که درجات معنوی آنها بسیار بالابود و همیشه در حال راز و نیاز بودند و با خداوند عهد و پیمان دیرینه ای بسته بودند.

وی گفت: ایران اسلامی به برکت وجود رهبری فرزانه و شجاع دارای قدرت و اقتداری است که همه کشورهای دنیا به آن غبطه می خورند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: وجود رهبری که قدرتمند و شجاع بوده و می تواند بحران ها را مدیریت کند نام و یاد شهدا را زنده نگه می دارد و مقام معظم رهنری(مدظله العالی) عظمت و اقتدار ایران را مرهون رشادت شهدا می داند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اظهار کرد: مقام معظم رهبری در صحبت های خود بطور واضح به مساله نفوذ اشاره کردند و فرمودند دشمن در تلاش است که حرف اش از زبان یک مسئول بیان شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: استفاده از انرژی هسته ای در جنبه های مختلف بسیار مهم و اهمیت دارد و به همین دلیل است استفاده از این انرژی نوین برای کشور ما لازم و حیاتی است.

وی به موفقیت های مختلف علمی و نظامی کشور اشاره کرد و افزود: برتری ایران در همه صنایع نظامی و دفاعی بر کشورهای دیگر کاملا مشخص و واضح است و همه کشورها حتی اسرائیل به این موضوع معترف هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: رزمنده های مدافع حرم که در عراق و سوریه حضور دارند در واقع از ایران دفاع می کنند.

وی گفت: به برکت تدبیر و فرماندهی با درایت مقام معظم رهبری ایران در زمره امن ترین کشورهای دنیا به شمار می آید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به روز 12 فروردین اشاره و افزود: روز 12 فروردین روز بیعت مردم با امام و شهدا و انقلاب بود که در این روز مردم با 8/92 درصد آراء بیعت جانانه ای انجام دادند.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تصریح کرد: امسال باید اقتصاد مقاومتی بطور جدی انجام شود و همه باید در عمل برای تحقق این مهم تلاش کنند.




این مراسم باحضور خانواده شهداو مسئولین محترم در روز 12 فروردین 1395 در روستای میغان برگذار شد.


REZA MAHDAVI

نظرات  (۲)

به نام خدا
بابت تنظیم گزارش یادواره شهدا  میغان بسیار سپاسگزارم.
اززحماتتون متشکرم بسیارعالی میشودوصیت نامه این شهدای عزیزرانیزدراین صفحه قراردهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی